פעילות חוויתית המשלבת סיפורים מוקלטים, דקלומים ומשחקים חברתיים. הילדים יכירו את החברה החדשה שלהם "קשת" שהגיעה לכיתה לבקש את עזרתם. הילדים יעזרו לקשת להבין חוויות רגשיות, קונפליקטים וסיטואציות חברתיות אשר גורמים לקשת להיצבע בצבעים שונים. צבעי הקשת בהם "קשת" נצבעת, מבטאים את הרגשות העולים בה בעקבות התחושות שהיא חשה. לדוגמא – כשקשת כועסת היא מרגישה איך העיניים מתכווצות, הידיים נסגרות לאגרופים ולפתע פתאום היא נצבעת באדום. העזרה שתקבל קשת על-ידי התלמידים תהווה כר פורה לשיח רגשי בקבוצה.
על התוכנית - כיתות ד-ו:
פעילות חוויתית כיתתית המתקיימת דרך מעגלי שיח, סיפור מלווה ומתודות מעולמות התיאטרון. בתוכנית נפעל לשכלול קשרים וכישורים חברתיים והכרות עם רגשותינו השונים. הפעילות מגבשת, מלמדת ומעודדת ביטוי עצמי אותנטי של המשתתפים.
על התוכנית - כיתות ד-ו:
פעילות חוויתית כיתתית המתקיימת דרך מעגלי שיח, סיפור מלווה ומתודות מעולמות התיאטרון. בתוכנית נפעל לשכלול קשרים וכישורים חברתיים והכרות עם רגשותינו השונים. הפעילות מגבשת, מלמדת ומעודדת ביטוי עצמי אותנטי של המשתתפים.
רציונאל:
רציונאל:
בפעילות החינוכית "קשת" אנו נותנים לילדים את הכוח להשתתף כבעלי ידע שמובילים את קשת ללמידה רגשית ולמציאת דרכים יעילות להתמודדות עם קונפליקטים רגשיים וחברתיים. לילדים תפקיד חשוב – הם צריכים לעזור ל"קשת" במציאת דרכים להתמודדות עם הקשיים הרגשיים והחברתיים הפוקדים אותה. התוכנית יוצרת הזדמנות לילדים בכיתות היסודי (א'-ו') לפתח ולשכלל כישורי שיח מכיל ואמפתי בהתאם לצרכים והאתגרים החברתיים העולים בשכבות הגיל השונות.
מידע כללי:
הפעילות כוללת בין ארבעה לשמונה מפגשים המתקיימים אחת לשבוע
כל מפגש באורך 45 דק'.
מטרת התכנית:
שכלול השפה הרגשית בקרב המשתתפים, מתן כלים לפתרון קונפליקטים, פיתוח חוסן רגשי ומיצוב אקלים מיטבי במרחב פיזי ו-WEB. התוכנית מבוססת על מודל SEL – למידה רגשית-חברתית.
אבני דרך:
התנעה ופיתוח מודעות רגשית אישית ובין-אישית
ליווי ותמיכה של הצוות החינוכי לשכלול השיח הרגשי בכיתה
מיצוב אקלים מיטבי בכיתה
יצירת עניין ומעורבות בקרב התלמידים והתלמידות
הרחבת נקודת המבט כלפי הרגשות שלנו והמפגש שלנו איתם ביום יום
עבודה על פרויקט כיתתי לשיתוף ולמידת עמיתים
נושאים מרכזיים:
הכרות עם קשת הרגשות שלנו: שיום הרגשות שלנו
הכרה בחיבור שעולה בין התחושות הפיזיות בגוף לבין הרגש שעולה בנו
מתן כלים לתלמידים ולצוות החינוכי להתמודדות עם קשיים ואתגרים חברתיים-רגשיים
הבנת המיקום שלי בקבוצה, פיצוח הייחודיות שאני מביא לקבוצה אל מול הצורך להיות שייך.
נושאים מרכזיים:
הכרות עם קשת הרגשות שלנו: שיום הרגשות שלנו
הכרה בחיבור שעולה בין התחושות הפיזיות בגוף לבין הרגש שעולה בנו
מתן כלים לתלמידים ולצוות החינוכי להתמודדות עם קשיים ואתגרים חברתיים-רגשיים
הבנת המיקום שלי בקבוצה, פיצוח הייחודיות שאני מביא לקבוצה אל מול הצורך להיות שייך.